foto: Pascal Muller

Pagina's

woensdag 8 juni 2011

Schuifdeuren

Op dit moment kleit mijn vrouw een varken. Dat moet ook gebeuren.



Mijn zoon zegt:
'Papa, niet varken!' als ik snurk, wat uiteraard slechts zeer zelden voorkomt.  Over varkens gesproken: ik sprak afgelopen zondag Hans van de Livarvarkens. Die kent u van het herbergpodium, de herbergplankjes en misschien ook wel van Rowwen Hèze, want hij speelde mee in de allereerste theatershow: 'Rowwen Hèze giet vremd'. Afgelopen zondag ging hij weer vreemd. Hij at vis in plaats van vlees. Plaats delict: 'Passie voor Vis' te Sevenum. Ik was daar ook. Eigenlijk had ik mezelf een beetje uitgenodigd. Skinnie trad op in het kader van zijn whiskytour. Klein probleempje: het optreden was in principe 'besloten'. Maar, ik was die zondag wel heel erg in de buurt, in America om precies te zijn. En ik heb die paling in Geleen en Broekhuizenvorst geproefd. Bovendien zie en hoor ik Skinnie heel erg graag. Dat zijn nogal wat argumenten om die vermeende beslotenheid te trotseren. En trouwens: wie is hier de herbergschrijver? Juist. Dus, ik nam een koeltasje mee met koelelementen voor de paling en toog naar Sevenum. Je moet wel een beetje vooruitkijken in dit leven, anders kom je nergens.
Skinnie gaf een klein, intiem optreden. Er was paling. Op vers stokbrood, in een mousse en in een salade waarop een dressing zat die iets oosters had. Ik wil leren hoe je die maakt. Om de blits te maken.
Het was warm en benauwd en toen kwam de warme regen en dook Skinnie tussen de schuifdeuren en daar speelde hij de laatste nummers van zijn set. 

De kleine gastmuzikant van de foto's zat op de terugweg achter in de auto. De paling lag in de koeltas. Toen ik de snelweg opdraaide hoorde ik mijn zoontje in zichzelf zeggen: 'Skinnie is héél lief.' 
Thuis aten we asperges en 's avonds, op een toastje, de paling. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten