foto: Pascal Muller

Pagina's

maandag 6 juni 2011

Snor

Zo, dát was een Hemelvaart. Figuurlijk dan hè. Ik zou hem graag ondersteunen met wat beelden, maar ik ben het draadje kwijt dat van het fototoestel de computer in moet gaan. Alles afgezocht. Waar leg je zoiets? In het doosje van het fototoestel inderdaad. Maar waar is het doosje? Ik sluit niet uit dat mijn vrouw het met vaste hand kan pakken, dus misschien komen er nog wat foto's, maar vooralsnog heb ik alleen wat woorden voor jullie. Niet te veel trouwens, want jullie krijgen deze week het eerste Troostbericht en dat wil ik niet in de wielen rijden.
Het boek dan? Niks aan gedaan. Sorry. Dat zeg ik luchtig hè? Neemt ie het wel serieus genoeg denkt u nu misschien en had dat boek niet al lang af kunnen zijn? Zo lang hoeft zoiets toch niet te duren? U denkt maar. Ik maak me niet druk. Er ligt een potentieel tophoofdstuk op me te wachten. Ik hoef het alleen nog maar even te schrijven. Zo'n hoofdstuk schrijft zich trouwens vanzelf.  Nog twee weken dan is het zover. Mooi hoor. Je gaat zitten en het lijkt net alsof je hand de jouwe niet is, alsof je aangestuurd wordt door tja, door wat eigenlijk? Een hogere Macht is misschien wat overdreven, bovendien ben ik niet graag overgeleverd aan de goden. Ik denk eerder aan een turbo. Het wordt een scharnierhoofdstuk trouwens; een vliegwiel dat de andere hoofdstukken aandrijft. Bepaald niet onbelangrijk dus. Maar ik maak me niet druk. Dat zit snor. Kennen jullie het drankje 'Snor' nog. Van vroeger? 
'Fris met schuim erop. Dat smaakt Snor.' 
Snorren zie je trouwens niet veel meer.  En het drankje bestaat ook niet meer.

Ik vertelde een goede vriend wat ik over twee weken ga doen. Even ter informatie voor jullie: die jongen trad op in 'Met het mes op tafel' van Joost Prinsen, dus die heeft echt wel wat meegemaakt. Niet van de straat bovendien. Toen ik hem vertelde wat er over twee weken plaatsvindt, zei hij het volgende en ik citeer:
'Tja, dan ben je wel klaar. En dat zeg ik zonder enige ironie. Mooi man, wel heel spannend, maar dat kun jij wel.'
Nou, nu weten jullie het ook. Kunnen we daar open over zijn. Wel zo prettig dat het hoge woord eruit is. Ik had het trouwens niet verwacht, dat zeg ik heel eerlijk. En daardoor is het natuurlijk des te mooier. De vraag is alleen: wel of niet naar de kapper gaan? Wat denken jullie? Of zal ik een snor laten staan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten