foto: Pascal Muller

Pagina's

maandag 26 juli 2010

Voetballen met Arnold

Ik luister naar Skinnie op KX Radio en ik zie hem zo zitten. In opperste concentratie. Een beetje in zijn eigen wereld waarschijnlijk. De presentatrice zie ik ook. Die is druk, springerig en waarschijnlijk mooi. Tenminste dat denk ik.
Skinnie is de rust zelve en dat contrasteert mooi met de kakelende dj. 
Dan kondigt hij zijn eerste liedje aan.
“Het eerste liedje heet, hoe heet het ook alweer, o ja,  ‘I’ve got everything’."
De dj hinnikt van het lachen, maar Skinnie gaat spelen en het wordt doodstil in de studio en dus op de radio. Zo stil dat je de aanzet van de vingers op de snaren hoort.
Na, 'No little girl no more' en paradepaardje 'Mama, I just killed a girl' is het weer voorbij. De lachende Hilversumse blijheid van de juffrouw is getemperd. Er is iets anders voor in de plaats gekomen. Ze is geïmponeerd. Ze probeert haar oude bravoure terug te krijgen door te zeggen dat ‘op de chat’ gemeld wordt dat Skinnie klinkt als Arnold Vanderleyde.
Skinnie zegt droog:
“Klopt, dat hoor ik vaker. Wist je trouwens dat ik bij hem in de klas heb gezeten? Ik voetbalde vaak met hem.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten