foto: Pascal Muller

Pagina's

maandag 12 december 2011

Soep van gister

Op mijn schrijfdag notabene kijk ik 60 keer een schrijfopdrachtje na over Het Diner van Herman Koch. Havo 4-leerlingen moeten aangeven waarom ze vinden dat het boek wel of niet De Inktaap moet winnen. Die aap is een prijs. Ik ben er klaar mee. God zij geloofd en geprezen, want dat was me een bevalling.
Over bevallingen gesproken: geen sjoege. Over diners gesproken: drie deze week. Afgelopen vrijdag at ik  met een stel oud-collega's bij Ege, een lief Turks restaurantje hier in Eindhoven. Numero twee vond gisteren plaats. Samen met mijn wettige echtgenote vierde ik een overwinning waar ik verder geen mededelingen over kan doen omdat dit de plaats er niet voor is. We aten bij Salathai, toevallig om de hoek bij die schattige Turk van vrijdag. Magisch eten. Ik kan er niets anders van maken. De soep der soepen bijvoorbeeld, die ik meteen mentaal vastlegde en waar ik vandaag tussen het nakijken van die springapen door af en toe een lepeltje van nam. U wilt de mentale afdruk van dit Troostvoer weten?

TOM YAM GAI
Spicy soup with chicken and limejuice
Pittige soep met kip en limoensap


De soep staalde mijn geest;  ik roste de laatste apen erdoorheen. Daarna zocht en vond ik Poelsnieuws en bouwde een klein stukje. Kijk maar hier.

De rest van de dag heb ik voor mezelf. Plannetjes bedenken, hengels uitgooien en als ik het even niet weet, neem ik een hapje soep van gister
Het derde dineetje? Woensdag. En donderdagavond, bam, een nieuw stukje hier. Beetje druk op de ketel! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten