foto: Pascal Muller

Pagina's

zaterdag 31 december 2011

Wat vond je er eigenlijk zelf van?

Het beste nieuws van 2011 hebben jullie hier al uitgebreid kunnen lezen. Dat hebben jullie ook gedaan getuige alle 'hits' en reacties. Dank daarvoor. Maar echt!
Nou is deze blog natuurlijk in het leven geroepen om de voortgang van en de perikelen met het herbergboek te bespreken. Als ik daarnaar kijk, ben ik niet ontevreden. Ik probeer wekelijks een stukje te brouwen. Dat lukt meestal wel, maar ik vind het soms lastig om de link naar de herberg te maken. Zeker als er weinig nieuws is of ik in de onhandige wachtmodus zit waar ik me eigenlijk nog steeds in bevind, moet ik de herberg er met de haren bij slepen. Dan waag ik me ook voorzichtig op Americaans terrein; ik heb het idee dat jullie dat geen ramp vinden. Het boek dan: tot nu toe zijn er twee uitgeverijen die (een zekere) belangstelling tonen. Hoe concreet die interesse is, kan ik nog niet inschatten. Dat vind ik soms wel frustrerend en ik ben ook wel toe aan een nieuwe stap in het proces. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Sterker nog: als ik echt een nieuwe fase inga, schreeuw ik het hier van de daken. Ik noemde het 'functioneringsgesprek' met Jack Poels net niet voor niets. Johan Cruijff zei ooit op zijn eigen onnavolgbare wijze: 'Ik houd van werken, maar alleen van werken waar ik van houd.' 
Ik ben dat met JC eens. Prutsen aan het boekje voor 'Manne van Staal', de Troostvoer, de site van Jack of deze blog: het kost tijd, maar werken kan ik het niet noemen. Ik word er vrolijk van. Die activiteiten ga ik uitbreiden in 2012, maar dat vertel ik nog wel. Verder hoop ik dat het Troostboek er echt komt in 2012.
Daarnaast wil ik graag de kaalheid nog een jaar uitstellen en mijn buik houden zoals hij nu is.
En jullie, beste lezers en lezeressen gun ik ook al het goede van de wereld en vooral veel energie en weinig kopzorgen! Maak er wat moois van. Tot in 2012.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten