foto: Pascal Muller

Pagina's

maandag 28 februari 2011

Spooky

Eigenlijk weet ik inmiddels best hoe ik naar America moet rijden, maar soms doet een mens dingen die onverklaarbaar zijn en dat geldt zeker voor dit mens. Gisteren moest, nee mocht ik naar America. Om 12.00 uur had ik een afspraak. Waarom weet ik niet, maar ik stelde toch mijn navigator in. Ze (de mijne is absoluut vrouwelijk) had haar dag niet. Of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt. In Eindhoven leidde ze me al wegen in die op zijn minst twijfelachtig waren gezien de eindbestemming die ik had opgegeven. Gehoorzaam als ik ben, gaf ik toch gehoor aan de vriendelijke stem uit het apparaatje. Het kon ook gemakkelijk, want ik was uiteraard veel te vroeg. Misschien sla ik door, maar ik heb het vermoeden dat mijn navigator een loopje met me neemt. Zou het zo kunnen zijn dat ze een eigen agenda heeft? Of misschien wel mijn agenda bekeken heeft en zelfstandig de conclusie getrokken heeft dat ik te vroeg ben. En dus de route aanpast zodat ik niet een half uur in de regen door America hoef te lopen om te voorkomen dat ik belachelijk vroeg ten tonele verschijn. Kan dat? Zeg nou niet meteen: 'Nee, je slaat door.' Ze kunnen zo veel tegenwoordig. Dat weet u ook.
Laatst hoorde ik dat een man uit België een fietskelder in was gereden omdat zijn navigator dat aangaf. Die man was ik. Nee, die man had ik kunnen zijn. Ik geef u een concreet voorbeeld. Een paar weken geleden had ik een feestje. 's Nachts reed ik terug naar de bed and breakfast die ik geboekt had. Als u trouwens ooit punten wilt scoren, iets goed te maken hebt, of gewoon heerlijk wilt slapen, heb ik de gouden tip voor u: Gasterie 'Lieve Hemel' in Sevenum. Zoek dan wel van tevoren uit hoe je daar weer terugkomt. Ik zat 's nachts op instigatie van mijn navigator bijna vast in een drassige wei, want de weg waarop ik reed, liep dood. En dan toch door willen rijden hè, want de mevrouw die met een zuignap aan mijn ruit zit, zegt dat het wél kan.
Gisteren hetzelfde verhaal: 'Hier, indien mogelijk nú keren.' Terwijl ik dus wist dat ik goed zat. 'Hier, indien mogelijk nú keren!' Ze wordt dan nog agressief ook.  Dus, ik keer en ineens kom ik langs Toverland. Daar was ik nog nooit geweest!  Vreemd en niet goed, want naast Toverland komt de echte herberg en dat wilde de navigator mij even laten zien. Ik had immers tijd zat. Ik kreeg gratis de toeristische route. Om twaalf uur precies zette ik de auto 'Vur de kerk op het plein' in America. Behoorlijk spooky als u het mij vraagt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten