foto: Pascal Muller

Pagina's

vrijdag 1 april 2011

Nie opschrieve!

Ik weet niet wat jullie volgende week om deze tijd doen, maar ik sta dan met een grote grijns op mijn gezicht in De Biesenhof in Geleen. Dat is leuk voor me en ik weet zeker dat jullie het me van harte gunnen, maar uiteindelijk kopen jullie natuurlijk weinig tot niets voor mijn grijns.
Gelukkig heb ik ook nieuws voor jullie waar jullie wel wat aan hebben: de band heeft er ook zin in. Wat heet: de band lijkt op dit moment op een gekooid dier dat elk moment uit kan breken. Gisteravond hakte ik de week doormidden in Sevenum. Daar bereidde Herberg de Troost zich voor op de optredens van volgende week. En dat is mooi om te zien. En om te horen uiteraard. Ik zag nummers opnieuw ontstaan en bij een mooie vondst zag ik de ogen van iedereen blinken.
Ik had een nieuw opschrijfboekje bij me. Ik doe dit normaal nooit, maar omdat jullie het zijn, gooi ik een paar zinnetjes die ik opschreef in de groep.
Jack: "Je kunt eigenlijk nooit verkeerd invallen."
Tren: "Misschien moeten we hier alleen een beetje viool doen."
Mo: "Dit is vals, la maar, ik verzin wel wat. Komt goed."
Skinnie: 'A majeur 7, maar dan zonder die, dan is het die geworden."





Die laatste snap ik ook niet hoor, ben maar niet bang.




En Sjoerd? Sjoerd zag ik op een bepaald moment drummen terwijl hij ondertussen in een schijfblok op die grote trommel - waarvan ik niet weet hoe die heet - maten opschreef. Alsof het geen moeite kostte, wat het voor hem waarschijnlijk ook niet doet. Verder was de stapel papieren van Mo weer een grote chaos, droeg diezelfde Mo een leesbril (0.69 eurocent bij de Action),  was Skinnie cool & calm as ever, heerste Tren als een vriendelijke vorst vanachter de piano of de accordeon en deed Jack een Elvis-dansje.









De evaluatie na afloop was ook erg aangenaam, maar helaas niet erg publicabel. Of in Mo's woorden (denk dit in een Sittards dialect als dat lukt, anders gewoon rustig hardop lezen):
"Dit mosse waal neit opschjrieve hè."
Dat zal ik niet doen. Tenminste nu niet. Onderweg naar Eindhoven kreeg ik ter hoogte van Deurne het volgende sms'je:
'Nou weet je ook meteen hoe je het boek moet noemen: 'Nie opschrieve.' Gr. Jack

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ralf, volgende week vrijdag hoop ik die grijns te kunnen zien. En dat mosse allemaol waal opsjrieve, want dien stökskes zeen geweldig óm te laeze en ich sjpich mich op dien bouk! Ik krijg erg veel zin in Herberg de Troost. Tot 8 april. Groetjes, Ine Werker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Danke! Ik ben er de achtste als het goed is. Dus, kump good!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd of het iets wordt in de Biezenhof, na dit stukje vrees ik het ergste.
    We zien elkaar vrijdag,tot dan Nan.

    BeantwoordenVerwijderen