foto: Pascal Muller

Pagina's

dinsdag 8 juni 2010

Backstage

Een mooie bijkomstigheid van het volgen van Herberg de Troost is dat ik op plaatsen en in omstandigheden kom die nieuw voor me zijn. Ik ben nogal nieuwsgierig van aard. Werelden waar ik normaal geen toegang toe heb, hebben me altijd gefascineerd.
Als ik vroeger als kind een toneelstuk zag - een klucht met dorpsgenoten in de hoofdrol bijvoorbeeld - beet mijn blik zich vast in het decor. Ik hoopte dat de kamers op het toneel ook achter de schermen doorliepen, alsof we op het podium slechts de facade van iets veel groters zagen. Nu weet ik dat dat niet letterlijk zo is. Dat neemt niet weg dat ik backstage nog steeds mijn ogen uitkijk.
Tijdens de Herbergconcerten ben ik vaak achter de schermen geweest. Hoewel het welkom heel hartelijk was, stapte ik de eerste keer toch een beetje schuchter de backstageruimte binnen. In Broekhuizenvorst was een ruime kamer van de boerderij als ruimte voor de band gereserveerd. Hier vond de voorbereiding op het optreden plaats en hier vond de ontlading erna plaats. Tijdens de optredens spatte het plezier van het podium. Maar in feite ging het plezier dat het publiek op het toneel zag backstage door. In die zin kwam de wens die ik als kind had -alles loopt door, ook achter het podium- gewoon uit.

2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven!! Misschien kun je bij Kick nog iets betekenen...decorontwerper?
    Gr. Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pascali,

    Ik heb twee linkerhanden. Dat wou ik graag zo houden.

    Groet,
    Ralf

    BeantwoordenVerwijderen