foto: Pascal Muller

Pagina's

zondag 20 juni 2010

Swolgen Rockcity

We hebben de tuin aangepast. Er ligt nu gras in. Gras groeit en moet gemaaid worden. Marlies speurde afgelopen week op Marktplaats naar een 'manuele grasmaaier'. Die vond ze. In Swolgen. Een jaar geleden kende ik Swolgen nog niet, maar nu ken ik het op mijn duimpje. Dat zit zo. Het tweede weekend van de herbergoptredens bracht ik de nachten in Swolgen door. Ik zocht een slaapplek in de buurt van Broekhuizenvorst, zodat ik niet elke avond bij nacht en ontij naar Eindhoven hoefde te rijden. Dat was tenminste mijn verstandelijke argument. Maar eigenlijk wilde ik gewoon drie dagen deel uit maken van de omgeving waar alles zich afspeelde. Ik werd op mijn wenken bediend. De eerste avond ging ik eten bij eetcafé Bram. Naast me zat een jong stel. Zij was zwanger, maar dat doet eigenlijk niet echt terzake. Ik ving flarden van hun gesprek op.
"Ik denk niet dat er met bier gegooid wordt." zei de jongen.
"Nee, tuurlijk niet, het is geen tent." zei het meisje.
Twee uur later zag ik de jongen en het meisje in de herberg.
Vandaag bij het ophalen van de grasmaaier die het trouwens uitstekend doet, zoog de herbergwereld me weer op. Bij het verlaten van de snelweg zag ik De Turfhoeve liggen. Bijna hadden Jack Poels en ik hier onze eerste afspraak over het boek. Bijna, want de andere keuze: 'de Chinees te G' had mijn voorkeur. Met de grasmaaier veilig achterin de auto reden we door Sevenum. Peter, de kok van de herberg, stond voor zijn restaurant op een ladder.
"Zal ik toeteren?" vroeg ik Marlies.
"Doe maar niet." zei ze. "Dadelijk schrikt hij."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten